الأحد 06 أكتوبر 2024 الموافق 03 ربيع الثاني 1446
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
فن ومنوعات

أحمد حسن يغضب جمهور صلاح.. والحلفاوي يتدخل

الرئيس نيوز

نشب مشاجرة على موقع التواصل الاجتماعي "تويتر" بين أحمد حسن نجم منتخب مصر السابق وعميد لاعبي العالم، وجمهور نجم منتخب مصر وليفربول، محمد صلاح، وذلك بعدما كتب تغريدة على تويتر قال من خلالها: "أبو صلاح مش طلع أقوى من المخدرات دا طلع أقوى من اتحاد الكرة والمنظومة الرياضية كلها"، وذلك سخرية منه بسبب تدخله في إقناع اتحاد الكرة بالتراجع عن قرار استبعاد عمرو وردة من معسكر الفراعنة ببطولة أمم إفريقيا.

ورد عليه جمهور محمد صلاح قائلا له: "المفروض إنك كابتن مصر وعارف إن الكلام دا مش وقته"، بينما قال مغرد آخر: "طبعًا محمد صلاح أقوى من المخدرات بالتزامه وأدبه .. وكلامك عنه غير مقبول"، بينما قال مغرد آخر:" دا غيرة ونفسنه".

ودار حديث بين نبيل الحلفاوى وأحمد حسن حيث قال له الحلفاوي ردًا على التغريدة :" صلاح كان واحد ضمن المجموعة.. أنت سبت الفرقة كلها ومسكت فى صلاح لوحده ليه يا كابتن؟".

ورد عليه أحمد حسن قائًلا له: "هرد تقدير واحترام ليك انا كمان دعمت ورده ضد الدبح ولكن مش ضد العقوبة ابنك لو غلط لازم يتعاقب علشان يتعلم.. أما عن صلاح لأنه هو الوحيد اللي أعلن على الملأ ودا مش صح وعلى فكره انا والله بحب الإتنين ولما تم استبعاد ميدو 2006 بردو كنت بحبه".