الأربعاء 25 سبتمبر 2024 الموافق 22 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
فن ومنوعات

هند صبري تكشف كواليس مسلسل البحث عن "علا 2" قبل عرضه

هند صبري وظافر العابدين
هند صبري وظافر العابدين

كشفت الفنانة التونسية هند صبري كواليس مسلسل «البحث عن علا» الجزء الثاني، المقرّر عرضه قريبًا.

هند صبري 

هند صبري تكشف كواليس مسلسل البحث عن علا 2

ونشرت هند صبري فيديو من كواليس مسلسل «البحث عن علا 2»، ظهرت فيه ترتدي فستان زفاف وتلتقي بـ«مروان ــ أحمد طارق»، وعلقت: «علا عبد الصبور اتجوزت تاني؟».

تصريحات هند صبري

قالت هند صبري خلال تصريحاتها ببرنامج إي تي بالعربي: علا هتفضل زي ما هي عفوية وعلى سجيتها، لكن اللي بيحصل حواليها هو اللي بيتغير، وشوفنا في الموسم الأول ست مغلوبة على أمرها ضعيفة ومكسورة، لكن هنا بقت أقوى واتعلمت من اللي حصلها. 

أبطال مسلسل البحث عن علا 2

تدور أحداث الجزء الثاني من مسلسل البحث عن علا، حول علا عبد الصبور التي تعود في مغامرة جديدة رفقة عائلتها في الموسم الثاني من القصة.

المسلسل بطولة هند صبري، سوسن بدر، طارق الإبياري، ظافر العابدين، محمود الليثي، ندى موسى، والعمل من تأليف مها الوزير، وإخراج هادي الباجوري.

هند صبري 

موعد عرض مسلسل البحث عن علا 2

يتم عرض مسلسل البحث عن علا 2 على منصة نيتفلكس غدا الخميس الموافق 26 سبتمبر 2024، ويتكون المسلسل من 6 حلقات تطرح دفعة واحدة على المنصة.

 هند صبري وظافر العابدين

كشفت هند صبري عن الكيمياء بينها وبين الفنان ظافر العابدين قائلة: "علاقتى بـ ظافر العابدين قوية، وبينا كيميا كبيرة وأنا برتاح معاه في الشغل، وإحنا كمان أصدقاء، يمكن علشان تونسى مش عارفة، أنا فاكرة إنى كلمته من 12 سنة علشان مسلسل فيرتيجو، وأنا اللى كلمته كـ منتجة في البحث عن علا 2، وبصراحة ظافر فيه ميزة كبيرة جدًا، ويشكر لأنه معندهوش هوس البطل الأوحد، أو هوس أنه كنجم يجى يعمل البحث عن علا".

وتابعت هند صبري قائلة: "من وإحنا بنكتب كريم عابد وإحنا مختارين ومش شايفين غير ظافر، لأن الشخصية عنده وسامة زيادة زى ظافر، وفى نفس الوقت عنده قبول وكاريزما، بيتكلم فرنساوى".

للمزيد ايضًا:

هند صبري: مسلسل "مفترق طرق" في النسخة العربية قدم نموذجا مناسبا لمجتمعنا العربي (حوار)