الخميس 11 أغسطس 2022 الموافق 13 محرم 1444
رئيس التحرير
شيماء جلال
Advertisements

القصة الكاملة لاعتزال محمد نجاتي التمثيل بعد مقارنته بأمير كرارة

الأحد 03/يوليه/2022 - 11:44 ص
الرئيس نيوز
ريم محمود
طباعة
تصدر الفنان "محمد نجاتي" تريند مواقع التواصل الاجتماعي، وذلك عقب بثه فيديو على صفحته الشخصية "فيسبوك" يرد فيه أحد الصحفيين الذي قارن بينه وبين الفنان "أمير كرارة".

وقال "نجاتي" في الفيديو الذي بثه عبر صفحته على "فيسبوك": "عاوز أقول إني ماكانش ليا دخل في ترشيحي لمسلسل (محمود المصري) مع أستاذ محمود عبد العزيز، الترشيح جاء من خلال الدكتور مدحت العدل وهو حي يرزق يُسئل في ده".

وأضاف: "أما بقي بالنسبة للبوست اللي اتقال فيه شوف دلوقتي أمير كرارة فين ومحمد نجاتي فين؟، طبعا أمير كرارة نجم كبير وهو ما وصلش للي فيه دلوقتي إلا نتيجة تعب وجهد وعرق، قدر إنه يوصل لحب الناس وقاعدة كبيرة جدا من الجمهور، لكن دي حاجة مش بإيديا، دي حاجة خارجة عن إرادتي".

وتابع نجاتي: "أنا راجل ممثل وبشتغل الحاجات اللي بلاقيها كويسة ومناسبة، ممكن تكون مش أعمال بتاخد بروباجاندا كبيرة زي ما فنانين كتير بيشاركوا في أعمال أنا أتمنى أكون في الحاجات المهمة دي، لكن غصب عني أنا مضطر أاشتغل حاجات علشان أكمل بقيت حياتي لأن عندي التزامات، وعندي حاجة تخليني مش مبسوط أوي".

واختتم الفيديو الذي بثه عبر صفحته على "فيسبوك" بالقول: "أحيانا بضطر أقبل حاجات مش راضي عنها علشان أقدر أكمل حياتي، وإذا كانت الوضعية دي مضايقة ناس أو بعض الصحفيين على فكرة أنا ممكن أعتزل وأريحكم كلكم مني وتبقى نهاية الحكاية".

الكلمات المفتاحية

ads
Advertisements
Advertisements
ads