الإثنين 16 سبتمبر 2024 الموافق 13 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
أخبار

"استشفاء في جردل".. صورة صادمة لمحمد صلاح ونجوم مصر بعد مباراة المغرب

الرئيس نيوز

سادت حالة من السخرية انتشرت على "فيسبوك" بسبب الصور المتداولة لمحمد صلاح ونجوم المنتخب الوطني وهم يقومون بعمل استشفاء في "جرادل بلاستيك".

وقال الفنان محمد هنيدي: "تخيل لما تكون بتلعب في أقوى دوري في العالم.. وبيتابع تدريباتك وتحضيراتك افضل متخصصين في العالم.. وتضطر تعمل استشفاء في جردل طرشي بالشكل ده وتسكت عشان بلدك.. وسط تنظيم كارثي.. كل الدعم والتحية لكل اللاعيبة وبعثة المنتخب انهم .. بيستحملوا كل المهازل بتاعت تنظيم البطولة دي عشان بلدهم وعشان يفرحونا".

وقال محمود طلعت: "بصراحة الصورة دى من امبارح وهى مجال للسخرية والاستهزاء بفقر أو عدم القدرة وإن إزاى مش متوفر للفرق مكان لائق.. لما تكون بتلعب في أقوى دوري في العالم.. وبيتابع تدريباتك وتحضيراتك افضل متخصصين في العالم.. وتضطر تعمل استشفاء في جردل طرشي بالشكل ده وتسكت عشان بلدك.. كل الدعم والتحية لكل اللاعيبة وبعثة المنتخب انهم بيستحملوا كل المهازل بتاعت تنظيم البطولة دي عشان بلدهم وعشان يفرحونا".

وظهر نجوم منتخب مصر أثناء الاستشفاء في "جردل" بسبب عدم توفر الإمكانات اللازمة في فندق الإقامة لعمل الاستشفاء الذي يحتاجه لاعبي الكرة عقب نهاية المباراة لإزالة الإرهاق والتعب واستعادة التركيز وإراحة العضلات.