الثلاثاء 24 مايو 2022 الموافق 23 شوال 1443
رئيس التحرير
شيماء جلال
Advertisements

بسمة وهبة تروي تجربتها مع الإصابة بكورونا: صعبة ومخيفة

الثلاثاء 25/يناير/2022 - 01:18 ص
الرئيس نيوز
حسام محمد
طباعة

كشفت الإعلامية بسمة وهبة؛ عن تجربتها مع الإصابة بفيروس كورونا مؤكدة أنها أصيبت رغم التزامها الشديد بالإجراءات الاحترازية.

وقالت وهبة في أول ظهور لها خلال برنامج "90 دقيقة" المذاع على قناة "المحور": "الحمد لله؛ ألف حمد وشكر ليك يارب عدت على خير؛ الدور أوميكرون الكورونا كانت تجربة صعبة ومخيفة؛ أنا من الناس الشديدة الحرص باخذ كل الإجراءات الاحترازية أو أزيد شوية".

وأضافت: "كنت لما أروح حاجة غصب عني فيها زحمة أعزل نفسي وكل شوية أروح أعمل مسحة لدرجة أن المعمل في الأخر عملولي خصم قدر الله وفي الأخر ما شاء فعل بعد سنتين من الجري في الأخر ربنا قدر".

وتابعت: "ربنا قدر أن الواحد يصاب بهذا الفيروس اللعين؛ نصيحة مني للناس وربنا ما يكتب التجربة على حد؛ خلوا بالكم بلاش تهاون في ناس بيجلها أعراض وتقول لا عندي برد لا ابتدي على طول؛ أنا عملت مسحة 3 مرات وكانت سلبية وأنا أصلا كان عندي الدور".

وأوضحت: "اللي أنقذني أني بدأت العلاج من أول يوم؛ عايزة أنصحكم عن تجربة أنا الدور كان صعب عليا لأني أخر لقاح أخدته كان من سنة ومخدتش الجرعة التالتة وعشان كدة كان صعب".

واختتمت: "عايزة أقولكم بلاش استهتار وبلاش استهانة بالإجراءات الاحترازية إحساس أنك مصاب بفيروس مش عارف أوله من أخرة حاجة مش بسيطة والحمد لله عدت على خير وأنا بشكر حضراتكم وبشكر الجمهور الكريم وبدعواتكم عديت المحنة دي".

ads
ads
Advertisements
Advertisements
ads