الأربعاء 06 يوليه 2022 الموافق 07 ذو الحجة 1443
رئيس التحرير
شيماء جلال
Advertisements

بسمة للإيواء عن حالة الطفل محمود:" موجود معانا ولم يتبناه أحد"

السبت 04/ديسمبر/2021 - 12:45 م
الرئيس نيوز
ريم محمود
طباعة


اصدر فريق بسمة للإيواء بيان صحفي بشأن الطفل محمود للذي أثار تعاطف الجميع علي منصات السوشيال ميديا خلال الأيام الماضية. 

وقال فريق بسمة في بيانه :" حبينا نطمنكم علي ابننا الجميل محمود.. الطفل موجود معانا حاليا في مجمع خدمات كبار وأطفال بلا مأوى في الزقازيق ولم يتبناه أحد عشان بعض الشائعات الي نازله محمود موجود وسطنا يلقي كل الرعاية والاهتمام داخل المجمع  والصور تثبت كلامنا شكرا جدا جدا لدعمكم معانا ".


وقالوا :" دكتور عمرو الليثي وقع قلوبنا في حلقه إمبارح، محمود طفل عنده 14سنه  كان عايش مع والده بعد انفصال ولدته وولده توفي من ٧ سنوات يعني وهو عنده ٣ سنوات ..عمو راح يسلمو لمامته .. مامته رفضت تستلمو عشان اللي اتجوزته مش عايزه عاش الفتره ده بين الشارع وعمه وانصاب في مرض في رجله  صعب جدا من خلاله حاول عمه يوصلو لمامته تاني رفضت .. من اسبوع قال لعمه طب وديني لخالتي اقعد عندها كام يوم  ..بالفعل عمه نفذ كلامه بعد يومين لقي صورته انتشرت عن النت أن ست رمت الطفل ده في الشارع وبيعيط ومش عايز يتكلم اها حتي خالته خدته رمته في الشارع زي ما بنقولكم كدا  . واللي يعرف الطفل ده ابن مين يجي ياخده .. الطفل في الاستديو مع عمرو الليثي مش مبطل عياط من اللي حصله من أمه وخالته وأهل أمه .  الطفل بيقول لعمرو الليثي انا مش عايز اعيش في الدنيا دي  شوفتو بجحود قلبكم وصلتو طفل أنه يدعي علي نفسه بسبب أنه حاسس أنه غير مرغوب من اهله ".


واستكملوا ": وبالفعل تم عمل مداخله تليفونية مع قبل المستشار "إيهاب جوده " بالاستجابة للطفل برغبته لدخوله دار رعايه وبالفعل تم دخوله  (مجمع خدمات كبار وأطفال بلا مأوى بالزقازيق).

الكلمات المفتاحية

ads
Advertisements
Advertisements
ads