الجمعة 20 سبتمبر 2024 الموافق 17 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
فن ومنوعات

جمال الغندور يكشف حقيقة علاقة ناقد رياضي باختراق صفحته

الرئيس نيوز

كشف الحكم الدولي السابق جمال الغندور تفاصيل تعرض حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك للاختراق ووضع منشور يخص الحكم الدولي إبراهيم نور الدين.

وقال الغندور في تصريحات لبرنامج "حضرة المواطن" المذاع على قناة "الحدث اليوم": "أنا مش عارف الراجل دة عايز إيه بالضبط وحتى الأن لم يتم استرجاع الحساب ولا يمكن أن أوافق عن هذا الكلام عن إبراهيم نور الدين أو المهندس محمود طاهر".

وأضاف: "اللي قام بالاختراق كتب أن الحساب تم استرجاعه وأنه سيتم مقاضاة الناقد عمرو الدرديري؛ وبعد ما عملت مداخلة في أحد البرامج وقلت أن الحساب مخترق قال الأستاذ عمرو الدرديري أن حسابه كمان أتسرق".

وتابع: "الراجل أعلن أن حسابه كمان اتسرق أنا مش عارف نرجع لمين وأنا رفضت أقفل الحساب لأني لو قفلت مش هعرف أوصل للهاكر ولا أعرف مين اللي وراه".

وأكمل: "الحساب مازال مخترق وكل الاحترام والتقدير للكابتن إبراهيم نور الدين والقصة بدأت لما جالي طلب صداقة من الأستاذ عمرو الدرديري ودخلي على الماسنجر وسلم عليا وقالي أني واحد من 100 واحد لهم تاثير إيجابي ودا موجود على جروب معروف اسمه شات الصحفيين المصريين وبعتلي اللينك دخلت عليه اتهكر الحساي".

واختتم: "اتصلت بعمرو الدردير مردش عليا لحد ما دخل مع هاني حتحوت في البرنامج وبعدين هو دخل وقال حسابه اتهكر ولقيت المعد اللي جوه القناة الأستاذ أحمد جلال قالي أنا جالي نفس اللينك بس مفتحتوش".