الأربعاء 24 أبريل 2024 الموافق 15 شوال 1445
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
فن ومنوعات

والد ياسمين صبري يعلق على تجاهل ابنته حفل زفاف شقيقها

الرئيس نيوز

علق الدكتور أشرف صبري والد ياسمين صبري على تجاهل ابنته وأشقائها حضور حفل زفاف شقيقهم دون ابداء أي أسباب واضحة.

وقال صبري في مداخلة هاتفية لبرنامج "حضرة المواطن" المذاع على قناة "الحدث اليوم": "اللي حصل الحاجات اللي بتخلي الاخوات حزاني؛ أبني الوحيد كنت زعلان عشانه وبيقول اخواتي لية بيعاملوني كدة وبيجي لاخواته فجأة يقولوا مش جايين فرحه".

وأضاف: "الكلام دة بيأثر عليه وأخوهم كان بيجي من أمريكا عشان يحضر مناسباتهم مش متخيل أن في انسان يبقي جاحد لأخ أكبر شقيق وأخر فرح كان اخته نرمين وكان موجود فيه".

وتابع: "الناس بتسيب أي حاجة وتحضر ومفيش ما يمنع ألا أن النفوس متغيرة والحمد لله أن الفرح كمل على خير وحسينا أن في ناس تانية وحب موجود عوضه وعوضنا".

وتابع: "مفيش أي خلافات وابني عايش برة وبيجي يحضرلهم مناسباتهم مفيش اعتذار ولا مبروك وحاجة غريبة أما ابنك الكبير بيبكي ويقول ليه بيعملوا معايا كدة وبياخد ركن ويقول أنا حزين ليه أمي واخواتي يعملوا كدة".

وعن تجاهل الفنانة ياسمين صبري حضور الزفاف قال والدها: "اقفي جنب أخوكي حتى زي سيدة المطر اية الكلام الغير صادق من الداخل دة أنا حزين ودة ممكن يكون مثل لناس كتير؛ في ناس تتشهر وتبقي نجب أهلها وناس تتشهر وتبعد".

وحول تواصله مع ابنته للحديث عن الأمر قال صبري: "أنا محاولتش أعاتبها؛ العملية بلوكد بطرقة مش حلوة وانا كمان معنديش استعداد لكدة".